هنوز انقلابی دیگر باقیست«انقلاب در فضای مجازی»

فضای مجازی این روزها به دغدغه همگانی تبدیل شده از کارشناسان و روانشناسان و جامعه شناسان گرفته تا مسئولین قوه قضائیه و پلیس فتا همه و همه نگرانند که این موج سهمگین اگر مدیریت نشود همه چیز را باخود خواهد برد. در چنین فضای اما عده ای نیز داعیه جنگ نرم دارند و اینترنت را عرصه نفوذنرم دشمنان کشور می دانند و تلاش می کنند تا با کار فرهنگی در این عرصه در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کنند و افسران جنگ نرم در فضای مجازی باشند. در هر حال این مساله به قدری دغدغه شده است که حتی رهبر انقلاب تا کنون چندین بار بر ضرورت توجه و برنامه ریزی صحیح برای آن هشدار داده اند و دستورات ایشان مبنی بر تاسیس شورای عالی فضای مجازی یا تذکرات ایشان به وزارت آموزش و پرورش در مورد استفاده نوجوانان و کودکان از اینترنت نشان از اوج توجه رهبر انقلاب به حوزه فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهای آن دارد.رهبر معظم انقلاب بیانات مفصلی در مورد فضای مجازی دارند. اما اگر بخواهیم چکیده نظرات ایشان را در مورد فضای مجازی عنوان کنیم به نظر من آن جمله معروف ایشان را باید ملاک گرفت که «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامیست» این جمله تمام حرف را می زند.مقایسه کنیم ببینیم انقلاب اسلامی چکار کرد برای مردم ایران؟ تحت استعمار غرب بودیم مارا رهایی داد. تحت استبداد سلطنت غیر اسلامی و بیگانه پرست بودیم ما را رهایی داد. عزت و آبروی ما با قوانینی مثل کاپیتولاسیون تسلیم غرب شده بود؛ پایان گرفت. منابع زیر زمینی مارا به ثمن بخس می بردند و از همه مهمتر رسانه و فکر مردم را با ترویج محتوای فاسد به سمت ضدیت بادین سوق می دادند و همه اینها را انقلاب اسلامی در فضای حقیقی پایان بخشید.

اما امروز فضای مجازی سروکله اش پیدا شده و در همه موارد مذکور وضعیت ما در فضای مجازی مثل قبل از انقلاب است. یعنی در این فضا هنوز مستعمره آمریکا هستیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.